Motýlek: Recenze knihy, kterou přečtete jedním dechem

14. září 2018 v 11:37 | S-hejvi |  kos
Dnes tu pro vás mám recenzi. Recenzi knihy, která vám může zpříjemnit začínající deštivé podzimní dny. Mě naopak zpříjemnila celé léto a ráda bych se s vámi částečně podělila o mé dojmy. Knihu Motýlek napsal francouzský autor Henri Charriére a jedná se o autobiografický román z roku 1969. Nechci přibližovat do detailů celý děj, abych vás nepřipravila o dech beroucí příběh. Ve stručnosti je ale dobré vědět, že pokud vás jako mě zajímají knihy s kriminální a vězeňskou tématikou, je tohle skvělá volba! Tato kniha totiž vypráví o mladíkovi s přezdívkou Motýlek, který byl odsouzen na doživotí za vraždu, kterou nespáchal. Tímto mladíkem je právě zmiňovaný Henri Charriére. Vypsal se ze svých zážitků z prostředí věznice a díky tomu, jak je obecně popisováno, vytvořil jednu z nejpůsobivějších poválečných knih.

Je známo, že kolem knihy kolují historky, zda je její autenticita opravdu stoprocentní a jestli jeho vlastní příběh není doplněn i příběhy spoluvězňů. Dokonce se v roce 2005 přihlásil Henriho spoluvězeň, který tvrdil, že skutečným Motýlkem je on. Nasvědčoval tomu i fakt vytetovaného motýla - toho měl ale vytetovaného i sám Charriére. Tajuplný příběh nejen v knize, ale i mimo ni přidává všemu ještě větší hloubku a donutí čtenáře přemýšlet a utvořit si vlastní názor. To je i jeden z hlavních důvodu, proč mě kniha takto oslovila.

Ne nadarmo se říká, že nejlepší příběhy píše sám život a tato kniha je toho důkazem. Pokud se nejedná o se vším všudy skutečné události jak jsou v knize popisované, jedno je rozhodně popisováno pravdivě a to touha po svobodě každého z nás, krutá povaha lidí a fakt, že člověk s vírou a cílevědomostí dojde daleko. Kniha je napsána poutavě a čte se velmi dobře nejen díky neuveřitelnému příběhu člověka, bojujícího za svobodu. Dle mého názoru ukazuje mnohem více, než "vyprávění se začátkem a koncem", ale i hloubku důležitosti nevzdat se svých snů. Motýlek je popisován jako román z vězeňského pekla a jeho 583 stran vám proběhne rukama jako nic. Pro mě je to jedna z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší kniha, jakou jsem kdy četla a předčila snad i mého hrdinu z dětství - Harryho Pottera. Možná právě proto, že nikdo z nás neví, co mu život připraví a tato kniha ve vás po přečtení zanechá smíšené pocity o tom, zda je život vždy spravedlivý tak, jak by měl být.

HODNOTÍM: 5/5

1 člověk ohodnotil tento článek.