Autogramiáda Jiřího Kajínka aneb můj splněný sen

21. září 2017 v 12:04 | S-hejvi |  diary
Hezký čtvrtek všem přeji. Někteří už jste možná zaregistrovali na mém Instagramu, že jsem si včera s kamarádkou udělala výlet do Prahy. Konkrétně naším cílem byla autogramiáda Jiřího Kajínka k jeho knize, která vyšla v aktualizovaném vydání. Chtěla bych jen říci, že jakmile jsem se dozvěděla, že se něco takového pořádá, měla jsem jasno. "Musím jet za každou cenu!" A tak to i bylo. Den předtím mi trhali moudrák, kdy jsem si také zažila své (ale o tom v jiném článku). Hned na to, místo odpočinku se trmácet vlakem a mačkat se mezi davem lidí - popravdě se mi zrovna nepřilepšilo. Každopádně zúčastnit se téhle akce pro mě bylo důležité a pokud sledujete můj blog delší dobu a znáte můj postoj k této kauze, určitě chápete proč.

O nevinně pana Kajínka jsem přesvědčená hodně dlouho a když jsem v roce 2010 projížděla kolem Mírova, kde byl v tu dobu uvězněný, říkala jsem si jen "kéž by se někdy dočkal svobody, ráda bych mu podala ruku a vyjádřila podporu". V tu chvíli to byly mnou malované vzdušné zámky a šance k tomuto mému přání byla více, než mizivá. Každopádně přišel rok 2017, Jiří Kajínek je díky milosti prezidenta na svobodě a o 4 měsíce později stojím v knihách Dobrovský na Václavském náměstí a třesu mu rukou. Kdo by to před pár lety řekl, vysmála bych se mu do obličeje. Někdo si může říci, proč je pro mě důležité se fotit s kriminálníkem a proč vůbec podporuji akci v knihkupectví, kam si slušní lidé chodí kupovat beletrie o životě a učebnice trestního práva. Tohoto názoru může být opravdu jen člověk, který o případu J.K. ví úplné houby a to nechci být sprostá. Nejdřív si vy intelektuálové zjistěte informace a pak vynášejte soudy. Za to všechno, čím si tenhle člověk prošel by jeden čekal, že z něj bude protivný chlap bez úsměvu a chuti do života, který zanevřel na lidi, ale opak je pravdou - Jiří Kajínek je neskutečně milý a ochotný člověk, kterému jsem měla šanci říci do očí jak moc mu fandím a držím palce. Mohla jsem mu konečně podat ruku a popřát hodně štěstí. S úsměvem na tváři mi poděkoval a v závěru jsem si s ním pořídila i fotku. Ještě chci zmínit důležitou věc a to, že jsem se s ním nechtěla vyfotit jako s celebritou, ale jako s člověkem, který má můj obrovský obdiv. Všechny slavné osobnosti na světě nemají ode mě ani zdaleka takový obdiv, jako má Jiří Kajínek, protože on dokázal neskutečnou věc a tím je to, že je vůbec ještě naživu. Být ve vězení 23 let nevinně a nespáchat sebevraždu, to je pro mě nepředstavitelná věc z hlediska psychiky. Pokud si někdo zaslouží respekt, je to právě on. Samozřejmě se mnou každý nemusí souhlasit, ale mě se splnil jeden z nějvětších snů. Kdykoliv se mě někdy někdo zeptal, koho obdivuji, moje odpověď byla vždy stejná - své rodiče a Jiřího Kajínka:)

Pokud jste se autogramiády chtěli také zúčastnit nebo jste se o ní dozvěděli pozdě, chystá se i další v Brně a Ostravě. Více informací najdete na Facebooku, ale to berte jen jako takový malý tip ode mě, protože pokud se o kauzu Kajínek aspoň trochu zajímáte, je to zážitek, který stojí za zvážení. Pokud máte otázky, ptejte se na ASKu a já dnes konečně také navštívím vaše blogy. Mějte se krásně a snad se budou fotky líbit...:-)















 

21 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Elis Minarová | http://elisminarova.blogspot.cz Elis Minarová | http://elisminarova.blogspot.cz | Web | 21. září 2017 v 18:13 | Reagovat

Hezké, že se ti splnil sen, jen tak dál! :)

2 Klár - 16 let Klár - 16 let | Web | 21. září 2017 v 21:17 | Reagovat

Je krásné, jak někdo v něj stále věří. Celý tento případ jsem sledovala a stále  mu držím palečky i po tolika letech:-).

Btw. Jsi vážně nádherná!

3 LENKA. LENKA. | Web | 22. září 2017 v 20:45 | Reagovat

Neskutečné! Musel to být neskutečný zážitek ho spatřit naživo, podat mu ruku.. :-) O jeho nevině jsem také přesvědčená. Ps. Děkuji za krásný komentář! ;-) Je fajn že jsi zpátky, moc ráda si čtu tvé články! :-)

4 Jull Šebková Jull Šebková | Web | 22. září 2017 v 23:00 | Reagovat

Já jsem stejně tak jako ty přesvědčená o jeho nevině a taky naprosto nechápu, jak to tak dlouho mohl v tom vězení vydržet. Nedivím se ti, že to byl pro tebe takový zážitek, kdybych věděla o té akci, asi bych se také stavila. :D

5 KatkaInk KatkaInk | Web | 22. září 2017 v 23:03 | Reagovat

Ja som túto kauzu nesledovala a preto sa k nej neviem vyjadriť. Ale je naozaj super, že si zažila niečo, čo si si veľmi priala. :) Máte super zážitok a fotky. :)

6 J.R. J.R. | Web | 25. září 2017 v 12:56 | Reagovat

Já nemám nic proti panu Kajínkovi :) a jsem ráda že se dočkal svobody!!! Moc hezký fotky :)

7 padesatka padesatka | E-mail | Web | 25. září 2017 v 13:44 | Reagovat

Když ne vrah, tak každopádně zloděj, podvodník a vymahač výpalného. Gratuluju.

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 25. září 2017 v 14:03 | Reagovat

Na jednu stranu ano, věřím, že teď je to celkem "slušnej" člověk, nejspíš za tu dobu leccos pochytil, nastudoval, rozohodně není hloupej. Ale nevinnej a chvályhodnej? Jo, je tu čára, po které by se mělo říct, že co bylo bylo a je to pryč. Ale to neznamená, že jeho minulost zloděje a podvodníka nějak vymaže. Že ti okradení a tak dále, kterým to udělal opravdu on, přestanou existovat. Je tu bod, od kterého každý může jet na čisto. I on. Ale než ho zavřeli, tak to opravdu chvályhodný člověk nebyl. Takže proč by najednou měly být ódy...

9 Denisa Hradecká Denisa Hradecká | 25. září 2017 v 14:35 | Reagovat

Jestli je nevinný, co se týče těch vražd, tak to je otázka, ale určitě to nikdy nebyl žádný "svatoušek". Nechápu, jak se s ním někdo může takhle vystavovat a dělat, že je to úplný světec a mučedník.

10 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 25. září 2017 v 15:29 | Reagovat

Máme to v Čechách krásné celebrity, jen co je pravda...

11 sportovnii sportovnii | Web | 25. září 2017 v 15:32 | Reagovat

Musím koupit knížku

12 S-hejvi S-hejvi | Web | 25. září 2017 v 18:12 | Reagovat

[7]:

[8]:

[9]:

[10]:

Ano, byl zloděj, ale to si také odseděl a ne jednou za ty roky. Proto budeme toho člověka až do jeho smrti nálepkovat a když jednou kradl tak tím pádem je v pořádku, že ho odsoudili na doživotí byť neprávem? Chce to se zamyslet a koukat na věci jako na celek :)

13 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 25. září 2017 v 18:29 | Reagovat

[12]: A je v pořádku pět na něj ódy, což opravdu JE v tom článku? To je to, co není v pořádku. Tady nejde o to, že by ho někdo odmítal brát jako někoho, kdo minimálně to jednoznačně prokázané odseděl a jede dál (mimo to, on je stále usvědčeným vrahem, milost jen znamená, že si to celý odsedět nemusí, ne že je nevinný), ale že je respektuhodný a obdivuhodný? Člověk s minulostí kriminálníka není obdivuhodný. Nehledě na to, že on nekradl jednou. Kdo kradl jednou, protože jednou ulít, to je zase na jinou debatu, ale kdo kradl tolik jako on, to není obdivuhodný člověk.

14 S-hejvi S-hejvi | Web | 25. září 2017 v 18:43 | Reagovat

[13]: Nepotřebuji přednášky o tom, co je milost, vím to moc dobře nejen ze školy :) Je obdivuhodné, že za 23 let kriminálu a takové obrovské křivdy nespáchal sebevraždu, to mi nevymluví nikdo a chtěla bych vidět například tebe, zda by jsi to zvládla jako on s přehledem. Tady nejde o to, že byl kriminálník či cokoliv jiného. Ať už byl v minulosti 100x trestaný byl prostě nespravedlivě odsouzený a to je věc, která by se měla řešit daleko víc, než to, že v minulosti ukradl pár korun - taky za to zaplatil a to daleko víc, než musel ;)

15 Robka Robka | Web | 25. září 2017 v 18:47 | Reagovat

[13]: Kdyby šly dát palce nahoru, tak ti je dám :-)
Ano, není v pořádku, že se z kriminálníka dělá celebrita. To mi připadá absurdní.

16 S-hejvi S-hejvi | Web | 25. září 2017 v 18:54 | Reagovat

[15]: Pokud sis přečetla článek, tak bys věděla, že z něj nikdo celebritu nedělá :) Sedni si do vězení na 23 let za něco co jsi neudělala a pokud vylezeš ven živá a zdravá, vyznám ti hold stejně jako jemu, ať už jsi v minulosti okrádala lidi nebo házela ve škole svačiny po učitelích, cokoliv...:) Nechápete pointu mého pohledu na jeho osobu, já rozhodně nejsem člověk, který obdivuje kriminálníky :)

17 Akja Akja | E-mail | Web | 25. září 2017 v 18:55 | Reagovat

Také mi je pan Kájínek sympatický. Moc jsem mu milost přála a přeji mu jen to nejlepší. Jeho svoboda je i mé splněné přání.

18 L. L. | Web | 25. září 2017 v 19:19 | Reagovat

[16]: Když v článku píšeš, že všechny slavné osobnosti u tebe nemají zdaleka takový obdiv jako on, tak to skoro tak vypadá, jako nekritický obdiv.

Jo, a taky o tom, jestli je Kajínek vinen nebo ne rozhoduje soud, sice kolem toho byly nejasnosti, ale soud všechny stížnosti zamítnul pro nedůvodnost, a to i když je podávali ministři spravedlnosti. Doživotí byl možná za dvě vraždy dost vysoký trest, ale pořád je Kajínek pouze omilostněným vrahem a soud jej viny nezprostil.

Zrovna u nás je podle mě dost jiných příkladů lidí, kteří byli vězněni neprávem, i když nic neudělali, spousta z nich to ani nepřežila, a přitom si zachovali nějakou morální integritu, takže nevím, jestli je tak nutné dělat hrdinu z recidivisty.

19 padesatka padesatka | E-mail | Web | 25. září 2017 v 19:25 | Reagovat

[13]:,[15]: Souhlasím, doba vymknutá z kloubů. Z jednoho šmejda padat na prdel, to je vážně směšný...!
Pak vychovávejte děti.

20 Akja Akja | E-mail | Web | 25. září 2017 v 20:07 | Reagovat

[18]: [19]:
Vy jste se ve svém životě setkali s tím, že by soudy měly pravdu? Asi žijete na nějaké jiné planetě. Vy by jste byli schopni věřit soudům? Je skvělé vychovávat děti v Lásce a odpuštění. Nebo, si myslíte, že v nenávisti a víru v soudy lidí, kteří pro peníze, řeknou cokoli? Máte to nějaké spletené...

21 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 25. září 2017 v 20:49 | Reagovat

[20]:
Ano, ostatně i Kájínek sám byl ochoten pro peníze udělat cokoliv. Nebo se pletu?

22 padesatka padesatka | E-mail | Web | 25. září 2017 v 21:39 | Reagovat

[21]:,[20]: Tady asi nemá cenu diskutovat.  Holky by divily, kdyby jim ten skvělej Kájínek vykradl kvartýr...:) a neudělal to jenom proto, že seděl...:)

23 Teri Teri | E-mail | Web | 26. září 2017 v 6:37 | Reagovat

Já tu to kauzu úplně neznám do prodrobna, ale co mi říkala mamka, jsem ráda, že jo pustili a podle mě si do životní zaslouží jen silní vrqzi a na lidi jako on. Všichni by jsme měli také poděkovat prezidentovi, který mu dal milost. Jako jen pokuď s tím soihlásíte

24 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. září 2017 v 8:18 | Reagovat

[21]: Ano, pleteš ;)

[22]: Proč pořád řešíš, že kradl? :D Pane bože, každý dělá chyby, on si to odseděl a ne jednou! :D Soudy nejsou neomylné a kdybyste si něco zjistili a aspoň přečetli celý ten spis, na základě kterého ho odsoudili (je dostupný na netu) samy byste se možná chytaly za hlavu, víte hovno a vynášíte moudra :D Že mu sebrali 23 let života za nic, prostě není v pořádku, ať už byl zloděj nebo ne :D Ale pokud by v soudní síni seděli lidé jako jste vy, kterým spravedlnost neříká vůbec nic - no nazdar...

26 Steeve X Steeve X | Web | 26. září 2017 v 11:46 | Reagovat

[24]: Víš co ti přeju? Aby ses jednou se stejně euforickým fejsem setkala s obětmi jeho krádeží a řekla jim do očí to tvoje "Pane bože, každý dělá chyby" :D Nejspíš by tě někdo přetáh tácem z Mekáče.

Docela pokrytectví, na jednu stranu bejt vykolejená z toho, že někdo zmiňuje Kájínikovy zločiny, na druhou stranu je bagatelizovat tím, že když byl neprávem odsouzenej, vlastně se nic nestalo. Přijde mi, že si všechno ohledně něj bereš strašně osobně. Rozlep řasy a podívej se na jeho osobu objektivně. Pak mi tu hodnoť, jakej je to člověk.

27 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. září 2017 v 11:48 | Reagovat

[26]: Zajímavé, že samotné oběti o něm řekli, že mu fandí :) Rozlep řasy ty a zjisti si spíš informace. Neberu si to osobně, ale dokážu cítit s člověkem, který strávil život ve vězení, když tam přitom neměl co dělat ;)

28 DRAK DRAK | 26. září 2017 v 16:17 | Reagovat

Osobností a významných lidí si často nevážíme, ale z kriminálníka děláme celebritu. tomu se říká dekadence. neřeším, zda vraždil, či ne. stačí, že čistý jeho trestní rejstřík není. vyděrač, zloděj, násilník. to mi stačí. a pokud snad by seděl nevinně, tak ho to stejně neomlouvá. život, který před tím vedl, není příkladný. dělat z něj celebritu je ostudné. nu, úpadek společnosti se zvětšuje. a jinak, já naším soudům věřím. nežijeme v socialismu.

29 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 26. září 2017 v 16:42 | Reagovat

[28]:
To je přesné.
Jako dobrý křesťan mu mohu odpustit.
Ale nikdy ho nebudu adorovat.

30 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 26. září 2017 v 18:17 | Reagovat

[29]: Tak, to je přesně to, o čem tady spoustě lidem jde. Ať si žije odznovu, na svobodě, píše knížky, dělá co ostatní, na to mu nikdo právo neubírá (ani nekřesťan jako já, teda formálně křesťan asi jsem, když jsem pokřtěná, ale v tom případě nevěřící křesťan). Ale adorovat ho není správné.

31 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 26. září 2017 v 20:00 | Reagovat

Já vůbec nemůžu pochopit, jak k takovým závěrům můžeš dojít, zvlášť když studuješ co studuješ..

Adorovala bys ho takhle třeba na praxi před děckama z nízkoprahu?:)

32 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. září 2017 v 20:20 | Reagovat

[31]: Já neadoruju jeho osobnost a povahu, ale jeho cílevědomost kdy sám sebe dokázal udržet naživu 23 let v kriminále za něco, co neudělal :D Vůbec nechápete pointu toho všeho, co tady obhajuju :) Právě proto, že studuju to, co studuju - mám v hlavě dost srovnané, jaký pohled mám mít na lidi a rozhodně se nezastávám zlodějů, což vy si asi myslíte, že dělám :D Ano, nebyl svatý, dobře mu tak, že byl ve vězení - ale za krádeže! On prostě nevraždil a kdy už tu vytahuješ mojí školu, díky ní mám i určitý smysl pro spravedlnost, který vám všem očividně chybí, když vytahujete jen jeho minulost a podle toho ho zatracujete jako nějaký odpad, který nemá právo žít - ať ho klidně zavřou na doživotí za vraždy, které nespáchal, vždyť dříve okrádal lidi. Takový názor já prostě nemám, neberu vám ho, ale je podle mě špatný - nezlobte se na mě ;)

33 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. září 2017 v 20:26 | Reagovat

[31]: Já neadoruju jeho osobnost a povahu, ale jeho cílevědomost kdy sám sebe dokázal udržet naživu 23 let v kriminále za něco, co neudělal :D Vůbec nechápete pointu toho všeho, co tady obhajuju :) Právě proto, že studuju to, co studuju - mám v hlavě dost srovnané, jaký pohled mám mít na lidi a rozhodně se nezastávám zlodějů, což vy si asi myslíte, že dělám :D Ano, nebyl svatý, dobře mu tak, že byl ve vězení - ale za krádeže! On prostě nevraždil a kdy už tu vytahuješ mojí školu, díky ní mám i určitý smysl pro spravedlnost, který vám všem očividně chybí, když vytahujete jen jeho minulost a podle toho ho zatracujete jako nějaký odpad, který nemá právo žít - ať ho klidně zavřou na doživotí za vraždy, které nespáchal, vždyť dříve okrádal lidi. Takový názor já prostě nemám, neberu vám ho, ale je podle mě špatný. Ve vězení by nemělo jít ani tak o trest, jako o nápravu a jestliže bysme měli mít tenhle přístup, který tu zastáváte, tak to by potom vypadalo...Proč existují probační služby? Člověk má dostat druhou šanci, aby mohl lidem ukázat že se může změnit a napravit své chyby a my bychom to měli podpořit, aby kolem nás nechodilo čím dál více recidivistů a když se podíváte na Kajínka teď, tak ta náprava tam rozhodně je! Neustále opakovat, že jednou zloděj vždycky zloděj za mě není správné a o to víc, pokud proti tomu člověku byla vykonána takhle obrovská křivda.

34 Akja Akja | E-mail | Web | 26. září 2017 v 20:44 | Reagovat

[21]:  
Jasně, že Kajínek udělal, co udělal pro peníze a protože to bylo na úkor druhých, tak byl za to v base. Ale soudci lžou pro peníze a nic se jim za to nestane a naopak věříte jim. To je pokřivená morálka.

[22]:
Kajínek je formát, k tomu by se nesnížil...

35 Robka Robka | Web | 26. září 2017 v 21:07 | Reagovat

[16]: Ale obdivuješ ho, v tom si protiřečíš. Píšeš, že není celebrita, ale bohužel je tak prezentován a jemu to zřejmě lichotí. To, že dostal milost od Zemana, který při nástupu do funkce tvrdil, že mu ji v žádném případě neudělí, to je další věc. Kajínek je mediálně profláklý a hodně lidí s ním sympatizuje ( bohužel, nechápu to a jeho kauzu znám), takže to od Zemana beru jako jeden z jeho předvolebních tahů.
Odseděl si své, to nikdo nezpochybňuje, ale proč ten humbuk okolo? Proč mají lidé potřebu se s ním fotit jako s nějakým hrdinou a uctívat ho za to, že přežil kriminál? Jeho vina vyvrácena nebyla a má toho za sebou požehnaně. Je to jeho život a jeho skutky, které ho tam dostaly, tak nechápu ty řeči o křivdě.

36 S-hejvi S-hejvi | Web | 26. září 2017 v 21:24 | Reagovat

[35]: Uctívat ho za to, že přežil kriminál ve kterém neměl co dělat? ANO, za mě to je úctyhodné ;)

37 DRAK DRAK | Web | 26. září 2017 v 21:29 | Reagovat

Některým ženám jsou prostě násilníci a kriminálníci sympatičtí. Proč to nenapsat na rovinu? O nic jiného tu nejde. A co se týká odsouzení, pokud vím, nikdo nikde nenapsal a neřekl, že by ho soud zprostil viny. Že dostal milost od našeho alkoholika, to ho obvinění nezprostilo. A je špatně dávat takovéto lidi za vzor druhým a stavět ho mezi ty, co něco výjimečného v životě dokázali. A že přežil vězení? To je argument? Snad ne. A pokud vím, jeho vyšetření potvrdilo, že mu chybí empatie a je citově chladný. Jistě, pořád se usmívá. No, mnozí dokážou s úsměvem druhým urazit hlavu rýčem...

38 padesatka padesatka | E-mail | Web | 26. září 2017 v 21:52 | Reagovat

[36]: Beruško,
to nebyl kriminál z doby hraběte Monte Christa..:)

39 padesatka padesatka | E-mail | Web | 26. září 2017 v 21:53 | Reagovat

[34]: Už to nehul...! Evidentně Ti to nedělá dobře.

40 padesatka padesatka | E-mail | Web | 26. září 2017 v 21:54 | Reagovat

[37]: Draku,
díky za komentář, už se mi to nechtělo psát. Poslední věta je vážně skvostná...

41 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 27. září 2017 v 7:53 | Reagovat

[33]: Vkládáš mi/nám do úst spoustu myšlenek, které jsem vůbec nenapsala/jsme vůbec nenapsali.

42 Akja Akja | E-mail | Web | 27. září 2017 v 11:04 | Reagovat

[39]:
Pořád by jsi někomu něco diktoval, nech život ať se projevuje, jak chce, nejraději by jsi asi dal všechny za mříže, viď. Kajínek chtěl na svobodu a dosáhl toho. Komu se podaří dosáhnout toho, co chce? Je to sekáč a má můj obdiv!

43 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 27. září 2017 v 13:25 | Reagovat

[42]:
Dosáhl toho jen díky populismu hradního monarchy.
A mimochodem skoro všichni, co jsou za mřížemi, chtějí dosáhnout toho, aby se z lochu dostali ven, přirozené, milý Watsone.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama