Můj dopis pro Kajínka! Má být propuštěn?

9. dubna 2017 v 11:00 | S-hejvi |  kos
Rozhodla jsem se napsat trochu překvapivý článek a to o neméně překvapivé informaci, že pan prezident Zeman vážně uvažuje o udělení milosti pro Jiřího Kajínka. O tuto kauzu se zajímám již několik let a i když bych jako obyčejný člověk, který nečetl spis celého případu neměla dělat žádné závěry, nikde není psáno, že nemohu mít vlastní názor. Abych se dostala k tomu, co napovídá název článku, nejprve chci zmínit, že se nepovažuji za nějakou fanynku pana Kajínka, která by dováděla na demonstracích a přimlouvala se za něj u všech možných lidí. Na druhou stranu zastávám názor, že v jeho případě určitě nebylo vše tak, jak je prezentováno a když bych se já sama měla vžít do role vraha, který zastřelil dvě osoby, poslední co by mě napadlo by byla žádost na obnovu procesu, u které by se stejně nakonec ukázalo, že jsem tím správným pachatelem. Paradoxně panu Kajínkovi nikdy nešlo o nic jiného, než právě o obnovu řízení - proč, aby se ukázalo, že je vrahem?:)

Ze zvědavosti jsem si přečetla před pár lety jeho knihu Můj život bez mříží a rozhodla jsem se mu napsat dopis, na který mi v zápětí odpověděl a přiložil i pohled s věnováním, který byl součástí této knihy. V současnosti mám podanou přihlášku k bakalářské práci, která se zabývá tématem porovnání trestu smrti a trestu odnětí svobody na doživotí. Po konzultaci s panem doktorem ve škole jsme dospěli k závěru, že ve výzkumné části by bylo zajímavé udělat rozhovor s doživotně odsouzeným, který by samozřejmě nesloužil jako bulvární příspěvek nebo možnost, jak obhájit svůj trestný čin. Jediný, u koho je to reálné je Jiří Kajínek a myslím, že bude novinkou získat pohled na tuto problematiku od člověka, který si prošel svým. Zda to vše dopadne, tak jak má a rozhovor bude použitelný, myslím si, že v závěrečné verzi mé práce to bude při nejmenším zajímavé.


Přesnou kopii dopisu, který jsem posílala a dopis, který jsem zpětně obdržela sem přikládat nebudu, každopádně věc, která mě překvapila - Jiří Kajínek má schopnost velmi dobrého vyjadřování a v jeho dopisu jsem nenašla jedinou gramatickou chybu. Ostatně většina jeho příznivců i reportérů o něm tvrdí, že je to inteligentní člověk a mohla jsem se o tom v nepatrné míře přesvědčit i já.

Na závěr chci dodat, že i kdybych s naprostým nezaujetím měla posoudit, zda si zaslouží prezidentskou milost či ne, tak v jeho případě, ve kterém je od začátku tolik pochybností jsem pro. Ostatně pokud v naší republice neexistuje absolutní doživotí, kde není možnost podmínečného propuštění a daleko horších vrahů, kteří vraždí malé děti či své rodiny je po pár letech už dávno na svobodě, nemyslím si, že propuštění pana Kajínka po 20 letech bude pro naší společnost nějakou hrozbou. Nechci znít jako zastánkyně, ale i kdyby čin spáchal, v porovnání s ostatními vrahy, kteří kolikrát jdou z vězení i po 10 letech, si své dávno odseděl. A rozhodně o to víc, když proti němu do teď není veřejně známý jediný důkaz jeho viny. Pokud zde má být nějaká spravedlnost, doživotí má být skutečně doživotím a to pro každého, který tento trest dostane. U nás to tak bohužel není a v tomto případě si nemyslím, že milost pro Jiřího Kajínka je takový problém jako to, že daleko větší zvěrstva, kteří by si doživotní trest opravdu zasloužili, už dávno chodí mezi námi po ulicích…


 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Calistka Calistka | Web | 9. dubna 2017 v 11:19 | Reagovat

Tyjo, zajímavý článek. Ráda čtu takové články o něm a od tebe z něj mám radost ještě větší! Taky jsem pro aby dostal milost, když je tolik nejasných věcí a tak...

2 Elly Elly | Web | 9. dubna 2017 v 19:31 | Reagovat

S článkem naprosto souhlasím a přeju ti, ať ti ten rozhovor vyjde! :)

3 cincina cincina | Web | 9. dubna 2017 v 19:32 | Reagovat

Myslím si, že máš pravdu a taky jsem pro pro jeho osvobození. Mám takové tušení, že je nevinný... samozřejmě to nevím jistě, je to jenom takový můj vnitřní pocit. Docela mě Zeman překvapil s tím, že uvažuje o milosti, když ještě kdysi jsem ho někde slyšela jak říkal, že bude podporovat maximálně obnovu procesu, ale že milost mu neudělí.
Jinak tvoje bakalářská práce bude určitě zajímavá a kdyby ti vyšel rozhovor s Kájínkem, tak to bude určitě něco!

4 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 10. dubna 2017 v 11:24 | Reagovat

Souhlasím. Dobrý, objektivní článek.

5 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 10. dubna 2017 v 13:54 | Reagovat

Já jsem taky pro milost, odseděl si už skoro dvacet let. A výpovědi se rozcházely, takže není jasné, jestli vraždil on. Kolik vrahů pustil havel, kolik klaus, to byla vlna, pouštěli všechny, jen aby se s tím svezli i ti, na kterých jim záleželo a kteří by se jinak nedostali ven. tak proč je kolem Kajínka najednou tak dusno? Někomu to holt vadí, a můžeme se jen domýšlet proč asi??

6 helmii helmii | Web | 10. dubna 2017 v 15:31 | Reagovat

Hodně zajímavý článek!

A hodně štěstí s bakalářkou :-)

7 Karol Dee Karol Dee | Web | 10. dubna 2017 v 16:37 | Reagovat

Moc o tom nevím, ale když píšeš - proč by měl chtít obnovovat proces, kdyby byl vinen - no, možná proto, že důkazy proti němu nebyly zrovna pádné a pohoršit si tím procesem nemohl, ne?

8 DRAK DRAK | Web | 10. dubna 2017 v 17:50 | Reagovat

inteligentní lidé patří mezi nejnebezpečnější, jak ukazují dějiny...

9 Jane from Dreamland Jane from Dreamland | Web | 10. dubna 2017 v 17:55 | Reagovat

Kájinek je tedˇ hodně propíraný v TV. Já bych mu přála prezidentskou amnestii :)

10 Ivuš Ivuš | 10. dubna 2017 v 18:09 | Reagovat

Upřímně? Od prezidenta to chápu jako tah, zrovna teď? Při jeho názoru na milost, kterou může udělit? Neeee...
Neříkám, že soudy vždy rozhodnou správně a že soudci se nedají ovlivnit společností, že nepodlehnout tlaku, ale zrovna u případu Kájínka, jako že jsem se o něj taky zajímala, si myslím, že to doživotí nebyl jen tak výplach nebo pokus mít dalšího, který je doživotně odsouzen. Ano, není jediný, ale snad jako jediný je tolik propírán médii (kniha, film, zviditelňování - snaha o obnovu řízení nemusí být jen kvůli tomu, že je nevinný, trochu mám u něj pocit, že si spoustu věcí užívá...). Ať si každý udělá svůj názor a stojí si za tím. Takto se totiž lidé stávají rozhodnými lidmi a to je jen dobře. Ale  já v jeho nevinu nevěřím. Věřím v rozhodnutí soudu o vině na základě faktů, které měl k dispozici i přes všechny ty věci kolem - nikdo z nás tu složku neviděl a nikdo z nás (myslím) nemá potřebné znalosti a odbornost, aby o tom rozhodl na základě - knihy, filmu, novinových článků a proto při trestání spoléháme na soud a to, že rozhodně správně.
Nicméně ti přeji, aby BC vyšla. Téma je bezpochyby velmi zajímavé a originální :)

11 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 10. dubna 2017 v 19:07 | Reagovat

O jeho případu nevím dost na to, abych z toho mohla něco vyvodit, ale jsem zvědavá, jestli mu Zeman nakonec milost udělí. V tuhle chvíli je to především tah, který má podpořit jeho znovuzvolení. No, uvidíme.

12 Christine 👻 Christine 👻 | E-mail | Web | 10. dubna 2017 v 21:27 | Reagovat

Popravdě... Myslím že pokud ho propustí bude to špatně. Ne protože by byl vinný ale protože si myslím že pokud ho někdo "neodstraní" z jeho případu, tak se už nedokáže začlenit do společnosti po tolika letech ve vězení. Nicméně život bez mříží bych mu přála, je podle mě nevinný

13 *Shock *Shock | Web | 10. dubna 2017 v 23:21 | Reagovat

Četla jsem jeho příběh teprve nedávno, ta kauza mě dost zajímala (ani film jsem neviděla, ale ráda bych). Co jsem si tak všechno přečetla a dozvěděla jsem se, věřím v jeho nevinu. Opravdu ano, myslím si, že není špatný člověk, ale bohužel se stalo. Doufám, že Zeman udělá konečně normální a dobré rozhodnutí.

14 *Shock *Shock | Web | 10. dubna 2017 v 23:25 | Reagovat

Četla jsem o něm teprve nedávno více než předtím, ale podle mého názoru je nevinný. Snad udělá Zeman konečně nějaké dobré rozhodnutí.

15 Kitty Kitty | Web | 11. dubna 2017 v 7:30 | Reagovat

Souhlasím s milostí. V jeho případě mám nejasný pocit, že někomu byl nepohodlný a měl moc, tak ho uklidil. Uvidíme, co bude dál. Držím ti palce, ať ti práce dopadne, ať třeba přijdeš na nějakou trhlinu v boudě na pana Kajínka a třeba mu pomůže i prezidentská milost. I když v případě pana Zemana za činem tuším politické očekávání. Snad uvolněné ruce pana Kajínka nesklouznou do činů, které ho dostaly za mříže. Osobně věřím, že je obětí :-)

16 Susane S. Susane S. | Web | 11. dubna 2017 v 10:15 | Reagovat

Mrzí mě že tu není přímo ten dopis .. proto jsem na ten článek klikla .. obsah článku je pro mě nezajímavý, protože takový názor má většina, kdo o kauze Kajínek něco ví :)

17 Čerf Čerf | E-mail | Web | 11. dubna 2017 v 16:15 | Reagovat

Velmi nesouhlasím s argumentem, že kdyby byl někdo vrahem, nebude žádat obnovu procesu. Důvody mohou být naopak naprosto zřejmé: Jakkoli exotickým opravným prostředkem nemohu přece dosáhnout ničeho horšího, než už mám, tak proč to nezkusit, když si mohu jedině polepšit?

Nechci posuzovat rozsah Kajínkova provinění, nemám ani dostatek informací pro to, abych uměl říct, zda trest je spravedlivý. Pokud má pan prezident pochybnosti o tom, zda byl proces vedený řádně (ano, umím si velmi dobře představit důvody, proč by tomu tak být nemuselo), nechť se zasadí o obnovu procesu, politického vlivu na to má dostatek a je dobré připomenout, že ho měl po velmi dlouhou dobu svého působení ve vrcholné politice, a pokud se dobře pamatuji, pro pana Kajínka se v té době zrovna nepřetrhl.

Institut prezidentské milosti mi v principu vůbec nevadí, ale velmi mi vadí, když jeho nevyužívání někdo dlouhodobě prezentuje jako projev své osobní zásadovosti a vyhranění vůči prezidentským předchůdcům, a zčistajasna ho chce využít právě v takovém případu. U mne tím pan prezident "body" rozhodně nezíská.

18 Kaszia Kaszia | E-mail | Web | 11. dubna 2017 v 18:07 | Reagovat

Zajímavý článek.

19 Víla Víla | Web | 11. dubna 2017 v 19:14 | Reagovat

Mně na tom hlavně štve ta nelogičnost soudů. Kdysi mi zabili prababičku. Pro peníze. Pro pět set korun. Ten den ti tři vrazi zabili další čtyři důchodkyně ve stejném domě. A už předtím seděli za vraždy, ale tehdejší amnestie prezidenta Havla je pustila na svobodu. Teď si odseděli patnáct let a už jsou zase zpátky na svobodě. Takže i kdyby to Kajínek udělal, tak proč ho nepustit. Svoje už si odseděl dostatečně dlouho. A to těch lidí zabil méně.

20 B. B. | Web | 13. dubna 2017 v 13:55 | Reagovat

Tak to je paráda, že ti pan Kájínek odpověděl :)! Taky jsem pro jeho osvobození, rozhodně s tebou souhlasím!

21 Siginitou Siginitou | E-mail | Web | 14. dubna 2017 v 11:45 | Reagovat

Tohle je naprosto dobrý článek. Souhlasím s tebou.
Docela obdivuji Kájinka, je pravda že je chytrý :)
Ale celkově by mě hodně zajímalo kde je pravda.

22 T&J T&J | Web | 17. dubna 2017 v 16:30 | Reagovat

Take toho o jeho pripadu nevíme dost abychom mohly dělat nějaké soudy a podobně, ale rozhodně ti fandím! Myslím, že bakalářka by to bylo super a pokud se ti povede s nim udělat i nějaký rozhovor tak to bude plná paráda, sama ted přemýšlím o tématu na svou bakalářskou práci a nad bakalarským překladem a jediné co mě napadá je voluntary euthanasia.. jsem v koncích.. zavidím ti ze budes psát o něčem co te opravdu zajímá a o čem předpokládám vis hodně už teď :) určite držíme palce

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama